Freshservice varsayılan olarak birkaç rol arasından seçim yapmanıza olanak tanır:


Hesap Yöneticileri: Faturalandırma ve hesap yönetimi dahil her şeye tam erişime sahip olun.


Yöneticiler: Yönetici sekmesi altındaki her şeye erişebilir ve yapılandırmaları düzenleyebilir, ancak fatura bilgilerini görüntüleyemez veya değiştiremez.


Süpervizörler: Biletleri görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir ve raporlar oluşturabilir, ancak Yönetici seçeneklerini görüntüleyemez.


Temsilciler: Biletleri görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir, bunları atayabilir, bilet özelliklerini değiştirebilir.


Sorun Yöneticisi: Biletleri ve sorunları görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.


Değişiklik Yöneticisi: Biletleri ve değişiklikleri görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.


Yayın Yöneticisi: Biletleri ve yayınları görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.


CMDB Yöneticisi: Yapılandırma öğelerini yönetmek ve biletleri, sorunları, değişiklikleri ve yayınları yönetmek için CMDB'ye erişebilir.

Estate veya Forest planındaysanız, Freshservice'de kendi özel rollerinizi de oluşturabilirsiniz.




Bir rolü bir temsilciyle ilişkilendirme:

Bir rolü bir aracıyla ilişkilendirmek için, 

  • Freshservice portalınızda yönetici olarak oturum açın. 

  • Yönetici sekmesinden Temsilcilere tıklayın.

  • Değiştirmek istediğiniz aracıyı bulun ve Düzenle'ye tıklayın veya yeni bir temsilci ekliyorsanız Yeni Temsilci'ye tıklayın. 

  • Temsilci rolüne ilerleyin ve Rolleri İlişkilendir'e tıklayın .

  • Bu temsilci için geçerli olması gereken tüm Rolleri kontrol edin. Ayrıca biletler, sorunlar, değişiklikler vb. için belirlenen kapsamı da göreceksiniz. 

  • Temsilci rollerini kaydetmek için Kaydet'e tıklayın .


Bir temsilciyle  birden çok rolü ilişkilendirirseniz, roller arasında her bir bölüme (biletler, sorunlar, değişiklikler vb.) göre ayarlanan en yüksek kapsam uygulanır.


İki rolü ilişkilendirdiğiniz bir örnek alalım:Temsilci Dave'e Rol 1 ve Rol 2. Rol 1 ve Rol 2 için belirlenen kapsam aşağıdaki gibidir:


1.Rol

  • Biletler : Küresel Erişim
  • Sorunlar : Grup Erişimi
  • Değişiklikler : Grup Erişimi


2. Rol


  • Biletler : Küresel Erişim
  • Sorunlar : Kısıtlı Erişim
  • Değişiklikler : Kısıtlı Erişim


Şimdi temsilci her iki modül için (rolleri karşılaştırırken) ayarlanmış en yüksek kapsam Grup Erişimi olduğundan, biletler için Küresel Erişime ve Sorunlar ve Değişiklikler için Grup Erişimine sahip olacaktır.