Sohbet Atama Kuralları nelerdir?
Gelen konuşmaları, mesajın içeriğine ve/veya kullanıcı veya kişi hakkında sohbeti kullanarak takip edebileceğiniz herhangi bir bilgiye göre kurallar tanımlayarak, ekip üyelerine veya takımlara (Sohbet Grupları) otomatik olarak atayabilirsiniz.
Örneğin, farklı bölgeler için birden fazla satış ekibiniz veya belirli sorguları ele almak için farklı destek ekipleriniz olabilir. Sohbet Atama Kuralları ile müşteriyi şirketinizde doğru kişiye veya ekibe yönlendirebilirsiniz.
Sohbet Atama Kuralları nasıl ayarlanır?
Yönetici Ayarları > Sohbet Atama Kuralları > Yeni kural ekle'ye gidin
Sohbette kuralları tanımlamak çok kolaydır. 'If' bloğunda kural koşullarını ve 'Then' bloğunda takip eylemini ayarlamanız yeterlidir.
Bir kural tanımlarken, bir koşul oluşturmak için mesajın içeriğini, gönderildiği url'yi veya mesaj kaynağını, müşteri adayı veya müşteri hakkında ülke veya e-posta adresi gibi herhangi bir bilgiyle birlikte kullanabilirsiniz. Ardından, bir ekip üyesine veya bir Sohbet Grubuna (ekibi) atamak için bir takip eylemi seçin.
Birden fazla kural kurulumunuz varsa, kuralları basılı tutup yukarı veya aşağı hareket ettirerek yeniden sıralayabilirsiniz.
Ayrıca bu kuralları istediğiniz zaman etkinleştirebilir/devre dışı bırakabilir ve düzenleyebilir/silebilirsiniz.
Not: Eğer onu Sohbet için Çalışma Saatlerinizi kurdunuz, hatta Sohbet ayarlar için İş Saatleri dayalı kurallar oluşturabilirsiniz.
Sohbet Atama Kuralları ve Önceliği
Sohbet Atama Kuralları sıra tabanlıdır. Yalnızca bir kuralın ilk koşulu karşılanırsa, Sohbet, kural içindeki sonraki koşulları kontrol etmeye devam eder.
Birden fazla kuralınız varsa ve birden fazla kuralla eşleşen yeni bir mesaj gelirse, sayfanın en üstünde bulunana öncelik verilir ve mesaj, eşleşen ilk kurala göre atanır.
Sohbet Atama Kuralları, IntelliAssign'a göre önceliklidir. Yeni bir mesaj geldiğinde, önce Sohbet Atama Kurallarına göre kontrol edilir, eğer hiçbir kural eşleşmezse mesaj IntelliAssign'dan geçer ve bu ayarlara göre atanır.
Sohbet Atama Kuralları, yapılandırdığınız tüm Konuları Sohbet Grubu eşleştirmesini de geçersiz kılar.
Sohbet Atama Kurallarına bazı örnekler
Diyelim ki, ödeme veya geri ödeme ile ilgili sorularla ilgilenen bir destek ekibiniz var ve "geri ödeme" veya "ödeme" kelimesini içeren tüm mesajları sohbetteki o Sohbet Grubuna yönlendirmek istiyorsunuz. Bunu başarmak için bir kural yazabilirsiniz.
Benzer şekilde, satış kullanım durumunuz için bir kural oluşturabilirsiniz. Belki de en yüksek hasılat yapan eyaletiniz Kaliforniya (ABD) ve tüm potansiyel müşterileri Kaliforniya'dan deneyimli satış temsilcilerinize yönlendirmek istiyorsunuz.
Fransızca kullanıcılarınızın Fransızca destek ekibiniz tarafından yanıtlandığından ve İspanyolca kullanıcılarınıza İspanyolca destek ekibiniz tarafından yanıt verildiğinden emin olmak için kullanıcınızın ülkesini veya tarayıcı dilini kullanabilirsiniz.