Klasik ve Akıllı Diziler nedir? Nerede kullanılmalılar?

Şu tarihte değiştirildi Çrş, 13 Ekm, 2021 şunda: 11:29 AM

Klasik ve Akıllı Diziler nedir? Nerede kullanılmalılar?

  1. Klasik Diziler 

    1. Klasik Diziler, kullanıcıların Gün 1,2,3…,89, 90 gibi belirli günlerde bir kayıt kişisi için bir dizi eylemi otomatik olarak çalıştırmasını sağlar. 

    2. Burada belirtilen gün, herhangi bir kişinin diziye girdiği güne göredir. Örneğin - 1. Gün, ilgili kişinin diziye girdiği gündür ve benzer şekilde 3. Gün, dizideki temasın 3. günüdür. 

    3. Lütfen, sıralamaya farklı günlerde giren kişiler için 3. Günün farklı olacağını unutmayın. Adım akışının tek bir sıra takip ettiği ve kullanıcı davranışı veya iletişim özelliği tarafından tetiklenebildiği senaryolar için uygundurlar.

    4. Örnek kullanım örneği:  Arama sırası - Önceden tanımlanmış bir zaman çerçevesi boyunca gönderilen kişiselleştirilmiş e-postaları kullanarak yeni potansiyel müşterilere ulaşmak ve elde etmek için kullanılan otomatik bir sıra.
      Tipik bir araştırma dizisi aşağıdaki şekilde görünecektir:

1. Adım: 2. Gün: Her zaman gönder

Tanıtım e-postası gönder

2. Adım: 5. Gün: Açılmamışsa 1. Adım

Müşteri ile bir takip ekleyin

Adım 3: 10. Gün: Açıldıysa ancak Adım 1'e yanıt verilmediyse

2. e-postayı gönder

4. Adım: 12. Gün: 3. Adıma açılırsa

Çağrı hatırlatıcısı ekle

Adım 5: 15. Gün: Adım 3'e açılmadıysa

Son e-postayı gönder

Burada 2, 5, 10, 12 ve 15. Günler, bir kişinin diziye abone olduğu günü ifade eder. Örnek  - Buradaki 2. Gün, dizideki temasın 2. günüdür.

  1. Akıllı Diziler

    1. Akıllı Diziler, kullanıcıların, izleyicinin davranışına göre dizideki en alakalı adımları düzenli aralıklarla otomatik olarak çalıştırmasını sağlar. 

    2. Burada bir kontak için en uygun adım, adımın koşullarına uyan adımdır. Bir kontak, birden fazla adım için koşulları sağlıyorsa, ilk adım (konum sırasına göre daha yüksek) yürütülür.

    3. Örnek kullanım örneği:  Müşteri katılım sırası - Satış temsilcisinin, hedef kitlenin ne yapıp yapmadığına bağlı olarak bir e-posta göndermek istediği otomatik bir sıra. Bu, ilgili e-postayı doğru zamanda gönderecektir.
      Tipik bir işe alım sırası aşağıdaki akışa sahip olacaktır:

Aralık:  3 Gün

1. Adım:  Her zaman gönder

Tanıtım e-postası gönder

Adım 2:  Adım 1'e yanıt yoksa

2. e-postayı gönder

Adım 3:  Sözleşme imzalanmadıysa

Takip Ekle

Adım 4:  Ödeme yapılmadıysa

Çağrı hatırlatıcısı ekle

Adım 5: Ödeme yapıldıysa

Onay e-postası gönder

Bir dizinin adımları nasıl yürütülür? Bir adım kaç kez yürütülecek?

  1. Klasik Sıra:
    - Tüm adımlar sırayla yürütülecektir. Seçilen Güne dayalı olacak ve kronolojik sırayla yürütüleceklerdir.
    - Belirli bir gün için adım için filtre koşulları eşleşirse, sıralama adımı yürütülür.
    - Kayıt, belirli bir günün koşullarıyla eşleşmezse, adım atlanır ve dizinin tüm süresi boyunca asla tekrar ziyaret edilmez.
    Örnek:  Arama sırasında, belirli kriterlere uyuyorsa, giriş gününden itibaren 5. gün için bir e-posta programlanabilir. Bu, e-postanın yalnızca ilgili kişi sırasının 5. Gününde gönderileceği anlamına gelir. İlgili kişi kriterlere uymuyorsa, bu adım dizinin tamamı boyunca hiçbir zaman tekrar ziyaret edilmeyecektir.

  2. Akıllı Sıra:
    - Akıllı sıralarda, adımlar kronolojik sırada yürütülmez. Sıralama her çalıştırıldığında adım koşulu bir kayıtla kontrol edilerek eşleşme yapılır.
    - Gerekli koşullar sağlandığında bir adım tetiklenir. Dizi her çalıştığında, tüm adımların koşulları değerlendirilecek ve adım koşuluyla eşleşen kayıtlar için yürütülecektir.
    Bir ilgili kişi bir veya daha fazla adımdaki kriterlere uyuyorsa, tüm bu adımlar kayıtta yürütülecektir.
    Örnek:  Alışma dizisinde, dizi 3 günlük aralıklarla çalışacaktır. Dizinin olduğu gün, tüm dizi adımları kayıtlarla eşleştirilecektir.

Not:  Birden fazla adım koşullarla eşleşirse, adımlar artan sırada yürütülür.

Bir adım ne zaman atlanacak? Dizi süresince tekrar yürütülecek mi?

  • Klasik Sıra:

    • Bir adım atlanırsa, dizi boyunca bir daha asla tekrar ziyaret edilmeyecektir. Ancak sonraki adımlar uygulanmaya devam edecektir.
      Örneğin
      , arama dizisini ele alalım,

1. Adım: 2. Gün: Her zaman gönder

Tanıtım e-postası gönder

2. Adım: 5.  Gün : 1. Adıma yanıt verildiyse

Müşteri ile bir takip ekleyin

3. Adım:  10. Gün 1. Adıma yanıt verilmediyse 

2. e-postayı gönder

    • Şimdi, kişiniz Adım 1'e (1. Gün'de gönderilen e-posta) 5. Gün'e kadar yanıt vermezse, sıranın geri kalanında kişi için Adım 2 yürütülmez. Temas, dizinin 10. veya 11. gününde koşulla eşleşse bile Adım 2'nin yürütülmeyeceğine dikkat etmek önemlidir.

  • Akıllı Sıra:

    • Akıllı diziler zaman aralıklarında çalışır. Akıllı bir dizi her çalıştığında, tüm adımları kontrol eder ve adımlar, koşulla eşleşen kontaklar için yürütülür.

    • Sıralama gününde adım koşulu eşleşmezse, adım atlanır ve bu kontaklar için yürütülmez. Ancak, dizi her çalıştığında adım yeniden ziyaret edilecek ve eşleşirse kontak üzerinde çalışacaktır.
      Örneğin
      , işe alım sırasını ele alalım,

Aralık:  3 Gün

1. Adım:  Her Zaman Gönder

Tanıtım e-postası gönder

Adım 2:  Adım 1'e yanıt yoksa

2. e-postayı gönder

Adım 3:  Sözleşme imzalanmadıysa

Takip Ekle

Adım 4:  Ödeme yapılmadıysa

Çağrı hatırlatıcısı ekle

Adım 5:  Ödeme yapıldıysa

Onay e-postası gönder

    • Burada Adım 2, yalnızca kişi Adım 1'e yanıt vermezse yürütülür. Bununla birlikte, kişi herhangi bir hatırlatıcı gönderilmeden ödemeyi tamamlarsa, aradaki tüm adımlar atlanarak Adım 5 otomatik olarak yürütülür.

Bir adımı atladıktan sonra sonraki adımların yürütülmemesini istersem ne yapmalıyım?

  • Klasik Dizi:  Klasik dizilerde, sonraki adımların yürütülmesini istemiyorsanız, adımı bir önceki adımda yapılan eyleme bağlamak için filtreler eklenebilir. Bu, sonraki adımları önceki adımların sonucuna bağlayacaktır.
    Örneğin:


  • Akıllı Sıra:
    Akıllı sıralarda, adımlar belirli bir sırada yürütülmez. Bu nedenle, belirli bir adımın yürütülmesini bir önceki adımın sonucuna göre tanımlayabilirsiniz.
    Örneğin:

E-posta sınırlarını aşarsam bir adım atlanır mı?

  • Klasik bir dizide, bir adımın yürütülmesi gereken gün e-posta sınırı aşılırsa, adım atlanır ve bu kişiler için yürütülmez. Adım, dizinin geri kalanı için de yürütülmez.

  • Bir Akıllı dizide, bir adımın yürütülmesi gereken günde e-posta sınırı aşılırsa, adım atlanır ve bu kişiler için yürütülmez. Ancak, dizi her çalıştığında adım yeniden ziyaret edilecek ve koşullar eşleşirse temasta çalışacaktır.

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız