Web uygulamasında iki tür otomatik e-posta vardır:
Pazarlama yolculukları
Satış dizileri
Hem Pazarlama yolculukları hem de Satış dizileri, kullanıcıların bir alıcının eylemlerine göre tetiklenebilen ve zamana bağlı veya aralıklı olabilen e-posta kampanyaları yürütmesine olanak tanır.
Peki iki modül birbirinden nasıl farklıdır ve nerede kullanılabilirler?
Pazarlama Yolculukları ve Satış Sıraları Arasındaki Fark:
Pazarlama Yolculukları: Pazarlama yolculukları, kullanıcıların kişilerle etkileşim akışını görselleştirmesine ve e-posta alıcılarınızın web sitenizde veya e-posta kampanyalarınızda gerçekleştirdiği eylemlere dayalı olarak eylemi tetiklemek için iş akışları oluşturmasına olanak tanır. Pazarlama yolculukları iki tür ilgili kişiye yöneliktir:
Pazarlama nitelikli ve satış yaşam döngüsünün başlarında olan ilgili kişiler: Bunlar, demografi, bölge veya davranış gibi aradığınız belirli kriterlere uygun olabilecekleri için herhangi bir ortalama potansiyel müşteriden öne çıkan potansiyel müşterilerdir. Yani pazarlama niteliklidirler . Bunlar, düşük niyete sahip ancak zamanla beslenebilen ve yüksek amaçlı bağlantılara dönüştürülebilen, yani satış nitelikli alıcılardır.
Mevcut müşteriler olan ve gelecekteki fırsatlar için beslenebilecek kişiler: Pazarlama yolculukları, mevcut müşterileri markanız hakkında bilgilendirmek ve zaten sizden getirmiş olan ve ilgilenmeyecek olan bir veya daha fazla satış veya çapraz satış kampanyası için onları beslemek için de yararlıdır. zaman için herhangi bir şey, ancak, gönderilmesi gerekir.
Örnek: Damla pazarlama kampanyaları
Yolculuklar, kullanıcıların listeye ekle/kaldır, zaman gecikmesi ekleme, A/B testi çalıştırma vb. gibi adımları yapılandırmasına olanak tanır; bunların tümü, kullanıcıların karmaşık etkileşim iş akışları oluşturabileceği basit bir sürükle ve bırak oluşturucu aracılığıyla.
Satış Sıraları: Web uygulamasındaki satış sıraları, kullanıcıların satış nitelikli ilgili kişiler için bir dizi eylem yapılandırmasına olanak tanır . Bu adımlar, kullanıcıların satış yaşam döngüsü boyunca daha ileride olan alıcıları beslemesini ve onları müşteri olmaya yönlendirmesini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Web uygulamasında iki tür satış sırası vardır:
Klasik Diziler: Zamana bağlı bir satış dizisi. Yani 90 günlük (1 çeyrek) bir süre boyunca çalışır ve sıralamanın gününe ve eşleştirme kriterlerine göre kayıtlar üzerinde adımlar gerçekleştirir.
Örnek: İndirim kampanyası
Akıllı Diziler: Bir aralığa bağlı satış dizisi, yani birkaç günlük önceden ayarlanmış bir aralıkta çalışır ve yalnızca ölçütlerle eşleşen kayıtlar için adımları yürütür.
Örnek: Ürün ilk katılım kampanyası
Pazarlama Yolculuğu veya Satış Dizisini ne zaman kullanmalıyım?
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız