Freshservice ile birlikte gönderdiğimiz varsayılan kullanıcı alanları, temsilcileriniz(Agents) ve istekte bulunanlarınız(Requesters) hakkında birçok bilgi depolayabilir. Ancak, kullanıcılarınız hakkında benzersiz/kuruluşunuza özel ek bilgileri de depolamanız gerekebilir. Örneğin, her kullanıcının çalışan kimliğini, iş istasyonu numarasını veya maliyet merkezini saklamak isteyebilirsiniz. Bu durumlar için özel alanlar işi tamamlamanıza yardımcı olur.
Kullanıcı Alanları ile artık hem aracılar hem de istekte bulunanlar için geçerli olan özel alanlar oluşturabilirsiniz. Örneğin, yapılandırılan iş akışı istekte bulunan alanlarını temel alıyorsa, bunlar artık istek sahibi olarak ayarlanmış aracılar için de çalışacaklardır.
Kullanıcılar için Özel Alanları Nasıl Eklerim?
Freshservice'de Yönetici olarak oturum açın. Gidin Yönetici -> Kullanıcı Alanlar / İletişim Alanları .
Seç İstek sahibi Alanları(Requester Fields ) veya Temsilci Alanları(Agent Fields ) sekmesini ve forma ekletmeye menüden (örneğin Tarih) herhangi bir özel alan türüne tıklayın. Ayrıca isterseniz yeniden sipariş verebilirsiniz. Aşağıdaki alan türlerini ekleyebilirsiniz:
- Tek Satır Metin
- Çok Satırlı Metin
- onay kutusu
- Sayı
- Açılır sekme
- Telefon numarası
- URL
- Tarih
Formdaki istek sahibi alanları/temsilci alanları için Alan Etiketlerini girin . Belirli bir alanın istek sahibi tarafından zorunlu veya düzenlenebilir olmasını istiyorsanız kutuyu işaretleyin ve Bitti'yi tıklayın . Açılır bir alan ekliyorsanız , formda görüntülemek istediğiniz seçenekleri belirtin .
Son olarak, formun görünümünden memnunsanız Kaydet'i tıklayın .
Temsilci Alanları ve İstek Sahibi Alanlarında sırasıyla alana tıklayarak aynı alanın davranışını temsilciler ve istek sahipleri için farklı şekilde yapılandırabilirsiniz.
Önüne bak!
İstek sahipleri için varsayılan alanları düzenleyip yeniden sıralayabilmenize rağmen, varsayılan alan için alan etiketini değiştiremezsiniz.
Temsilciler için varsayılan alanların hiçbirini düzenleyemez veya yeniden sıralayamazsınız.
İstek sahipleri için özel bir alan oluşturduğunuzda, aynı alan aracılar için de eklenir ve bunun tersi de geçerlidir.
Temsilci profillerinde mevcut istek sahibi özel alanlarını görüntülemek istiyorsanız, Yönetici -> Temsilcilere gitmeniz ve alan adının yanındaki düzenle simgesine tıklamanız ve bunu yapmak için yapılandırmayı değiştirmeniz gerekir.
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article