Assist botunun oluşturucusu, verileri almak veya aktarmak ve bot konuşmasının bir parçası olarak görüntülenmesini sağlamak için herhangi bir harici / dahili sisteme kapsamlı API çağrıları yapmanıza olanak tanır. Dahası, Yönetici olarak, bir diyalogdan bir API çağrısını her tetiklediğinizde parametreleri iletmek zorunda değilsiniz. Bunun yerine, önceki veya başka bir diyalogdan bunları yeniden kullanabilir ve ayrıca hepsini yapılandırarak oldukça kolay bir şekilde API Kitaplığında değiştirebilirsiniz.


Bir diyalogdan yapılması gereken her bir API çağrısı, API kitaplığında yapılandırılabilir ve gerekli diyalog için Eylemler sekmesinden 'API'yi Tetikle' seçeneği seçilerek çağrılabilir.

Yeni bir API oluşturmak için hızlı bir kılavuz:

  • Freshdesk hesabınıza Yönetici olarak giriş yapın
  • Freddy ayarları altında Yönetici > Asist Bot'a gidin
  • Bot listesi sayfasından düzenlemek istediğiniz botu seçin

  • Sağ gezinme çubuğundan "API kitaplığı" simgesine tıklayın



  • "+Yeni API" düğmesi, yeni bir API çağrısı yapılandırmanıza olanak tanır


  • API'yi Yapılandırma:
    • İsim: API çağrınıza uygun bir isim verin.
    • URL / JS işlev adı: Geri Arama URL'sini buraya girin. Bu alandaki içerik seçici seçeneği [+], görüşmelerdeki değerleri geri arama URL'sine eklemenize olanak tanır.
    • Metod: Yapmak istediğiniz API çağrısı türünü yapılandırın - GET, PUT, POST, DELETE veya JS işlevi ve ardından yükü uygun şekilde iletin.Örneğin, Freshdesk hesabınızda bir bilet oluşturmak için e-postayı, önceliği, durumu, konuyu ve açıklamayı JSON'da iletin. [+] Seçeneği, görüşmeden değerleri almanızı sağlayacaktır.
    • Başlık Ekle: API'lerinizi bu alanda yetkilendirebilir ve ayrıca bu bölümde başlık olarak ek parametreleri de iletebilirsiniz.


    • Test: API çağrısının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olmak için, örnek bir test çalıştırması gerçekleştirebilir, yükte yapılandırdığınız dinamik alanlar için test değerlerini (PUT, POST ve JSON yöntemleri için) geçirebilir ve yanıt başlıklarını doğrulayabilirsiniz.
    • Gerekli yanıt parametrelerini ekleyin: Yanıt başlıklarından alınan özniteliklere, sohbet robotu görüşmesindeki herhangi bir diyalog'a başvurulabilir.
      Örneğin, bir siparişin durum kimliğini görüntülemek istiyorsanız, başlıklardan gelen kimlik alanı bu alana eklenebilir ve sonraki diyaloglarda kullanılabilir.

      Bir öğe dizisi gerekiyorsa, aşağıdaki örnek için bu alana köşeli parantezler eklenmelidir.

                        data[].id, data[].name

Bir dizideki belirli bir öğe için, dizin numarasını kullanmak o alandaki karşılık gelen değeri görüntüler: data [1] .id, yukarıdaki örnekten, alandaki ikinci değeri görüntüler: 60002

API listesi sayfası:

API kitaplığı listesi sayfasından, adını kullanarak yapılandırdığınız API'leri arayabilirsiniz. Listelenen API'ler, API'nin gerçekleştirmek için ayarlandığı eylem türünü size söyleyecektir - GET veya POST vb. API'nin ne zaman oluşturulduğunu ve en son ne zaman değiştirildiğini gösterir. Bir API'de "daha fazla" simgesini tıklamak, onu düzenlemenize veya silmenize olanak tanır.


API'leri kullanmak için hızlı bir kılavuz:

  • Freshdesk hesabınıza Yönetici olarak giriş yapın
  • Freddy ayarları altında Yönetici > Asist Bot'a gidin
  • Bot listesi sayfasından düzenlemek istediğiniz botu seçin

  • O botun istenen akışına tıklayın

  • Kullanım durumunuza göre 'Mesaj veya Soru' veya 'Eylemler' veya 'Koşullar' sekmesi altında bir API'nin yanıtını ekleyebilirsiniz.
    • Mesaj veya Soru altında: Temsilcilere gösterilecek mesajı veya soruyu metin kutusuna yazın ve içerik seçici simgesine [+] tıklayın ve 'API'ler'i seçin. Bu bot için API kitaplığı altında yapılandırılan tüm API'lerin listesini göreceksiniz. Metin kutusuna eklemek için gerekli API'yi seçin.
      Örneğin: Sipariş durumunu alıyorsanız, sipariş yönetimi sisteminize bağlanmak ve yanıt parametrelerinden sipariş durumuna başvurmak için bir API çağrısı kurabilirsiniz.

    • Eylemler altında: "İşlem türü" nü "API'yi Tetikle" olarak ayarlayın ve ardından bu botun API kitaplığı altında yapılandırılan tüm API'lerin listesinden gerekli API'yi seçmeye devam edin..
      Örneğin: Bir sayfanın URL'sini almak için bir API yanıtı yapılandırıyorsanız, aracıların URL'ye bottan erişebilmesi için eylemler altında bu API'ye başvurabilirsiniz.

    • Koşullar altında: Bot akışında gerekli diyalog için "Koşullar" sekmesine gidin ve içerik seçici [+] simgesine tıklayın ve açılır menüden "API'ler" i seçin. Bu bot için API kitaplığı altında yapılandırılan tüm API'lerin listesini görebileceksiniz. Gerekli API çağrısını seçin ve ardından yanıt değerini seçmeye devam edin. API'nin yanıtı, hem koşulun gövdesinde hem de koşulun değer bölümünde kullanılabilir.
      Örneğin: Basit bir abonelik akışı durumunda, API yanıtından ödemenin 'durumunu' alabilir ve durum ödenmemişse temsilcileri farklı bir iletişim kutusuna / akışa yönlendirebilir veya aracılara basit bir mesaj görüntülemek için bir iletişim kutusu oluşturabilirsiniz. durum ödenmişse, müşterilere aynı şeyi iletebilirler.