Bu özellik, otomatik e-posta dizileri oluşturmanıza, e-postaları kişiselleştirmenize, dizinin etkinliğini izlemenize ve davranışlarına göre potansiyel müşterileri takip etmenize olanak tanır.
Bu kılavuzda, hakkında konuşacağız
Satış dizilerine kimler erişebilir?
Satış dizilerinin türleri
Bir satış dizisinin genel akışı
Bir satış dizisinin yürütülmesi
Kitlenizi içe aktarın
İlk dizinizi oluşturun
1. Satış Sıralarına kimler erişebilir?
Rolleri üzerinde 'Satış Sıralarını Görüntüle' izinleri etkinleştirilmiş olan kullanıcılar Satış Sıralarına erişebilir. Ancak, bir sıra oluşturmak için kullanıcının 'Satış Sıraları Oluştur' izninin etkinleştirilmiş olması gerekir.
Önerilen: Kullanıcılar, daha iyi teslim edilebilirlik için özel SMTP'lerini kullanarak e-posta göndermek üzere e-postalarını bağlamalıdır.
3. Satış dizisinin türü
İki tür dizi vardır -
Klasik Sıra: Klasik sıra, belirli günlerde bir dizi izleyici için bir dizi eylemi otomatik olarak çalıştırmanıza olanak tanır. Tipik bir örnek, satış temsilcisinin bir dizi e-posta gönderdiği ve potansiyel müşteri yanıt verene kadar belirli günlerde takipleri eklediği, giden bir satış ekibi için bir potansiyel müşteri kampanyası olabilir.
Akıllı Dizi: Akıllı dizi, izleyicinin davranışına göre dizideki en alakalı adımları sabit aralıklarla otomatik olarak çalıştırmanıza olanak tanır. Akıllı Sıraya bir örnek, satış temsilcisinin hedef kitlenin ne yapıp yapmadığına bağlı olarak bir e-posta göndermek istediği müşteri katılımı veya elde tutma sırası olabilir. Bu, ilgili e-postayı doğru zamanda gönderecektir.
4. Satış Sırasının Genel Akışı
Hedef Kitleyi Tanımla: Kitle , sıraya girecek olan bir dizi ilgili kişi veya hesaptır. Kişileri hedef kitle olarak eklemek için kişilerin özelliklerine filtre koşulları ekleyebilirsiniz. Hesaplar eklendiğinde, birincil satış hesabı koşullarla eşleşen tüm ilgili ilgili kişiler sıraya eklenir. Ayrıca, satış sırasına kaydedilmiş görünümler de ekleyebilirsiniz.
Dizi türünü seçin : Diziyi zamana göre mi yoksa davranışa göre mi çalıştırmak istediğinize bağlı olarak Klasik dizi ve Akıllı dizi arasında bir tür seçin.
Yürütülecek adımları ekleyin: Adımlar, sıranın bir parçası olarak gerçekleştirilecek eylemlerdir. Yapılabilecek 4 tür eylem vardır - E-posta Ekle, Çağrı Hatırlatıcı Ekle, Takip Ekle ve SMS Ekle. Bu eylemler, adımın koşulları eşleştiğinde yürütülür.
Çıkış kriterlerini tanımlayın: Çıkış kriterleri, ilgili kişiler veya hesapların herhangi bir noktada diziden çıkması için eşleşecek koşul kümesidir.
5. Satış sırasının yürütülmesi
Bir satış dizisi, belirli bir zamanda/aralıkta, verilen zaman ve saat diliminde çalışacaktır. Yeni bir hedef kitle eklemek için dizi her çalıştığında giriş koşulları kontrol edilecektir. Metrikler aynı anda güncellenecektir.
Klasik sıralamada, bir adım koşulu eşleşmezse ve belirli adım yürütülmezse, kontak adımı atlayarak ve bir sonraki adımı belirtilen günde bir sonraki adımı yürüterek sırayla çalışmaya devam eder.
Bir adımda bir e-posta şablonu değiştirilirse, sıra, değiştirilen e-postayı bir sonraki çalıştırılışında gönderir. Aynısı değiştirilmiş adım koşulları veya gün için de geçerlidir.
Tüm satış sırası bağımsızdır. A dizisi belirli bir kişi üzerinde çalışıyorsa, B dizisi de açıkça belirtilmediği sürece aynı dizide çalışabilir.
6. Dizi kitlenizi içe aktarın
Bir dizi oluşturmadan önce, zaten mevcut olan kişileri veya hesapları filtreleyebilir veya hedef kitle listenizi içe aktarabilirsiniz. Kişileri ve hesapları içe aktarmak için çözüm makalelerimize bakın
Önerilen : 'SDR dizisi' veya 'İçe Aktarma Adı' gibi özel bir alan oluşturun ve yaptığınız her içe aktarma için bir etiket doldurun. Bu, kayıtlarınızı kolayca tanımlamanıza ve hedef kitle kriterlerine eklemenize yardımcı olacaktır. Ayrıca dizi varsayılan alanını da kullanabilirsiniz.
7. İlk dizinizi oluşturun
Kullanım senaryosu - Bir ilgili kişiyi giden satışlarda nitelendirmek için bir dizi çalıştırın. Potansiyel müşteri yanıt verene kadar belirli günlerde gönderilen bir dizi e-posta ve takip yapılır.
Bu, klasik bir dizinin tipik bir kullanım durumudur.
Yeni bir sıra oluşturmak için üst gezinme çubuğundaki hızlı ekle düğmesini ve ardından Satış Sırası Oluştur 'u tıklayın .
Satış sıralarına Profil ayarları > Satış sırası'ndan da erişebilirsiniz . Bu, tüm dizileriniz için liste görünümüdür. Tıkla sağ üst taraftaki düğme .
Satış sıranıza bir isim verin . Bu ad, belirli bir sıradaki kişilerin listesini almak için filtrelerde kullanılacaktır.
Ardından, hedef kitlenizi tanımlayın . Sıralamayı çalıştırmak istediğiniz kaydı (İletişim veya Firma) seçin. Kampanyaya kayıt eklemek için iki yoldan birini seçebilirsiniz.
- Kampanyaya eklemek için filtrelenmiş görünümleri seçin Kampanyanın
üzerinde çalışması gereken bir kişi görünümleri listesinden önceden seçim yapabilirsiniz.
- Bir kampanyayı tespit etmek ve bir kampanyaya kayıt eklemek için filtre koşulları ayarlayın
Kişi görünümlerinden hiçbiri gereksinimlerinize uymuyorsa, filtre koşulları ayarlayarak kampanyaya belirli ilgili kişileri veya hesapları ekleyebilirsiniz.
'Koşullara göre ekle'yi tıklayın. Bu, filtre koşulları kaplamasını getirir.
En fazla 8 filtre koşulu ekleyebilirsiniz.
'E-posta adresi' alanınız benzersiz yapılmadıysa, Satış Sırasına kopyaların eklenmesini önlemek için onay kutusunu tıklayın.
Not: Giriş koşullarının olmaması durumunda, adımlar yalnızca sıraya manuel olarak eklenen Kişiler/Hesaplar için yürütülecektir.
Sıra türünü seçin . Arama e-postaları belirli günlerde gidecektir, bu nedenle Klasik sıralamayı seçmek en iyisidir. E-postaların hedef kitleye ne zaman gideceğini ve saat dilimini seçin. Bu zamanlama tüm adımlar için kullanılır.
Ayrıca , onay kutusunu seçerek hafta sonlarını kampanyadan hariç tutmayı da seçebilirsiniz .Ardından, yürütülecek adımları eklersiniz . Desteklediğimiz 5 tür eylem vardır. Yapabilirsiniz
E-posta Ekle
E-posta hatırlatıcısı ekle
Takip Ekle
Çağrı hatırlatıcısı ekle
SMS ekle
Bir e-posta adımı eklemek için E-posta Ekle 'yi tıklayın . Bu, e-postayı eklemek için bir yer paylaşımı açacaktır.
E-postayı göndermek istediğiniz günü seçin.
Adımı yürütmek için koşullar ekleyebilirsiniz. Bu koşullar, e-posta etkinliğinde veya kayıt özelliğinde olabilir. En fazla 8 koşul ekleyebilirsiniz .
Gönderilecek e-posta şablonunu seçin. E-posta şablonunuzdaki yer tutucuları kullanarak e-postaları kişiselleştirebilirsiniz. E-posta şablonları hakkında daha fazla bilgi edinin .
E-posta adımını Gelişmiş Ayarlar altında daha da özelleştirebilirsiniz .
Şunları yapabilirsiniz:
- E-postayı yeni bir konu olarak gönderin veya önceki adıma yanıt olarak göndermeyi seçin.
- Kimden, Yanıtla, CC ve BCC bilgilerini seçin
- Açılmaları ve tıklamaları izleyin
- Aboneliği iptal etmek için bir bağlantı ekleyinE-postalarınızı göndermeden önce kişiselleştirmek veya gözden geçirmek için, bir e-posta hatırlatıcısı eklemek üzere bir yer paylaşımı açmak üzere E-posta hatırlatıcısına tıklayın . Belirli bir e-postayı bulmak için filtreleyebilir ve göndermeden önce kişiselleştirebilirsiniz. Hatırlatıcıları ayrıca iletişim bilgileri sayfasından da görüntüleyebilirsiniz.
Bir takip adımı eklemek için Görev Ekle 'ye tıklayın . Bu, takibi eklemek için bir yer paylaşımı açacaktır.
- Benzer şekilde, aşağıdaki gibi bir Çağrı hatırlatıcı ekleyebilirsiniz .
- Ayrıca aşağıdaki şekilde SMS göndermeyi de seçebilirsiniz .
6. Çıkış kriterlerini tanımlayın: Bir ilgili kişi veya hesap için diziden çıkmak için 4 varsayılan koşul vardır. Koşulları etkinleştirmek için onay kutusunu tıklayın.
Tüm adımlar yürütülür
Kişi e-postaya yanıt verdiğinde
Kişi abonelikten çıktığında
E-posta geri döndü
Ek olarak, sıralamayı çalıştırmak istediğiniz belirli kişileri veya hesapları daha fazla seçmek için özelliklere dayalı olarak filtre koşulları da ekleyebilirsiniz.
Not: En fazla 8 filtre koşulu ekleyebilirsiniz.
Önemli alanlar:
'Son iletişim modu', ilgili kişi veya hesapla yapılan son etkinlik hakkında bilgi toplayan bir alandır. Bu, 'Henüz iletişime geçilmedi', 'Yanıt yok', 'Açıldı ancak yanıt yok', 'Cevaplandı', 'Gelen arama', 'Giden arama', 'Sohbet', 'Satış Etkinliği' olabilir.
Benzer şekilde, 'Son Etkinlik Türü', ilgili kişiyi içeren en son etkinlik türü hakkında bilgi toplayan başka bir alandır. Bu, varsayılan etkinliklerden herhangi biri (Arama, Telefon, Sohbet, Görev, SMS veya Toplantı) veya Öğle Yemeği, Kahve, InMail vb. gibi herhangi bir özel satış etkinliği olabilir.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız