Kişiler(Contacts), hesaplar(Accounts) ve Satış fırsatları(Deals) için özel alanlar nasıl oluşturulur?

Modified on Wed, 13 Oct, 2021 at 4:05 PM

Üründe sağlanan alanların (varsayılan alanlar) dışında, kişileriniz, hesaplarınız ve anlaşmalarınız hakkında ek bilgileri yakalamak için yeni alanlar oluşturabilirsiniz. Başlamadan önce, oluşturmak istediğiniz alanın türüne karar verin.


Oluşturduğunuz özel alanların türü, depolamak istediğiniz iş verilerinin türüne bağlıdır. Aşağıda her bir özel alan türünün açıklaması yer almaktadır.

Alan türü

Açıklama

Metin alanı

Tek satırlık metin için kullanılır.

Örneğin: Kişinin göbek adı

Metin alanı

Çok satırlı metin için kullanılır.

Örneğin: ilgili kişi veya şirketi hakkında kısa bir açıklama

Sayı

Sayısal değer için kullanılır.

Örneğin: Stoktaki birim sayısı

Onay kutusu (bağımsız)

Tek bir seçeneği etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için kullanılır.

Örneğin: Herhangi bir alanın zorunlu olmasını isteyip istemediğinizi

Radyo düğmesi

Kullanıcıların bir dizi seçenek arasından bir seçenek seçmesine olanak tanır. 

Örneğin: Seçtiğiniz abonelik planı

Yıkılmak

Kullanıcıların bir dizi seçenek arasından bir seçenek seçmesine olanak tanır. 

Örneğin: Yılların tecrübesi

Tarih seçici

Kullanıcıların tarihleri gg/aa/yyyy & kullanıcının saat dilimi biçiminde girmesine izin verir.

Örneğin: bir kişinin kayıt tarihi

Çoklu seçim

Kullanıcıların birden fazla seçeneği etkinleştirmesine izin verir. 

Örneğin: Sattığınız ürün için birden fazla rakibiniz olduğunda

formül alanı

Değerlerini yönetici tarafından atanan bir ifadeden alan otomatik olarak hesaplanan alanlar.

Örneğin: anlaşma değerine göre satış komisyonlarını belirleyen bir alan oluşturun

Bakmak

Kullanıcıların farklı modüller arasında ilişkiler oluşturmasına ve kullanıcıların bir kaydın ilgili listelerini görüntülemesine olanak tanır

Örneğin: İlgili kişilerin Anlaşma açılış sayfasında bulunabilmesi için bir Anlaşmada 'Birincil Karar Veren' kişi alanı araması oluşturdu

Özel alanlar oluşturmak için, 

  1. Yönetici Ayarları'na   gidin ve Satış Gücü Otomasyonu'na (SFA) gidin. Kişiler, Hesaplar veya Anlaşmalar modüllerine tıklayın.
  2. Tıklayınız. Bu, Ekle alanı kaplamasını getirir. Oluşturmak istediğiniz alan türünü seçin.
  3. Yeni alanı  yapılandırmak için tıklayın. Bu, alan özelliklerini yapılandırabileceğiniz alan yerleşimini getirir.
  4. Ekle alanı kaplamasında aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:

    • Alan için bir Etiket atayın.

    • Alanda doldurulacak bilgiler hakkında kullanıcılara daha iyi bir bağlam sağlamak için bir yer tutucu metin ekleyin.

    • Kullanıcıların alan hakkında daha iyi bağlam elde etmesine yardımcı olmak için bir araç ipucu ekleyin 

    • Alanın altına yerleştirileceği bir Grup veya Alt Grup seçin.

    • İlgili onay kutularına tıklayarak alan özelliklerini yapılandırın. Alanı gerekli , benzersiz yapabilir  veya hızlı ekleme görünümüne ekleyebilirsiniz. Ayrıca onu salt okunur bir  alan haline getirebilirsiniz  Bu, alanın düzenlenmesini önleyecektir.

  5.  Kaydet'e tıklayınız.


Yeni oluşturulan özel alanlar burada bulunabilir:

  • İlgili modüller için yönetici ayarları sayfası (iletişim(Contact)/ hesap(Account)/satu(Deal))

  • İlgili kaydın yerleşimini düzenleyin (ilgili kişi/hesap/anlaşma)

Bu özel alanları,  içe aktarma  sırasında  kayıt eklerken  ve ayrıca CRM Kod Kitaplığımız aracılığıyla  doldurabilirsiniz .

Not: 
  1. CRM Code Library'den de özel alanlar oluşturabilirsiniz.
  2. Özel alan sınırı her plan için değişir.
  3. Özel alanları, ekleme formunda görünmelerini istediğiniz şekilde yeniden sıralayabilirsiniz.
  4. Ayrıca özel alanları kullanarak kayıtları sıralayabilir ve filtreleyebilirsiniz.
  5. Özel alanları kullanarak ilgili kişi puanlama kuralları oluşturabilirsiniz.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article