Freshchat'tan müşterilerinize e-posta gönderin


E-posta kampanyaları için mevcut araçlar, kullanıcıların gerçekleştirdiği farklı eylemler için karmaşık karar ağaçları ve sonsuz döngüler oluşturmanızı gerektirir. Bu süreç karmaşık ve karmaşıktır. E-posta Kampanyaları özelliğimizle, sadece mesajları / e-postaları oluşturmanız ve onları tetikleyen kuralları tanımlamanız yeterlidir ve Freshchat sizin için gerisini halleder.


Freshchat'te Planlanmış ve Tetiklenmiş E-postalar olmak üzere iki tür E-posta gönderebilirsiniz.


NotBlossom ve üzeri planlarda Acquisition and Engagement eklentisinin bir parçası olarak mevcuttur .


Önemli Not

  • Sınır: E-posta Kampanyaları, Blossom planından her Freshchat hesabı için aylık 10.000 e-posta sınırı ile gelir. E-posta kampanyaları sayfasında, aşağıda gösterildiği gibi sol alt köşede bir kullanım göstergesi ve e-posta sayısı otomatik olarak yenilenene kadar kalan gün sayısını görebilirsiniz.

  • Bu sınırı aşarsanız, ek her 1000 e-posta için 0,50 ABD doları ücretlendirilirsiniz.

  • Deneme müşterisi iseniz, ayda 100 e-posta ile sınırlı olacaksınız.




Planlanmış E-postalar


Planlanmış E-postalar uygulama içi mesajlara benzer, bu tür e-postaları belirli bir kullanıcı grubuna bir kez gönderebilirsiniz. 


Örneğin, bir duyuru yapmak, aylık haber bültenleri göndermek, web semineri davetleri vb. İçin Planlanmış e-postalar gönderebilirsiniz. Bunlar, bir kullanıcı segmentine gönderebileceğiniz tek seferlik e-postalardır.


Planlanmış bir E-posta Oluşturun


Sol menü çubuğundaki Kampanyalar simgesini tıklayın, ardından Yeni Kampanya> Planlanmış E-posta'yı seçin.



Doğru kitleyi hedefleyin


E-postanın kimin için olduğunu tanımlayın. E-posta kampanyanıza bir isim verin ve hedef kitle kurallarını belirleyin. Önceden segmentlere ayrılmış bir hedef kitle arasından seçim yapabilir veya filtre koşullarını belirleyerek yeni bir segment oluşturabilirsiniz.




E-postanızı yazın


Bir sonraki adım, e-postanızı yazmak, ancak önce planlanmış e-postanız için bir şablon seçmektir. Sade, Kişisel, Şirket, Duyuru seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz. 




Sonra, ilginç ve alakalı bir konu satırı verin ve e-postanızı yazın. Metin alanının altındaki ilgili simgelere tıklayarak mesajınızı biçimlendirebilir, emojiler ekleyebilir, resimler ve köprüler ekleyebilirsiniz. Hatta sosyal adreslerinizi ve şirket adresinizi e-posta altbilgisine ekleyebilirsiniz. 



Uzman ipucu:  Daha ilginç hale getirmek için konu satırınıza emojiler ekleyin. Ama fazla yapmadığınızdan emin olun. Bir veya iki emoji ile sınırlayın.


E-postanızı doğru temsilciden gönderin


Ekranın sağ tarafında e-posta seçeneklerinin bir listesini görebilirsiniz. E-posta şablonunu buradan 'Bir şablon seçin' açılır menüsünü tıklayarak istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. E-postanın gönderileceği bir temsilci ve yanıt alacak bir temsilci seçin. Takip eden müşteri sorgularını yanıtlamak için en uygun ekip arkadaşını seçtiğinizden emin olun. E-posta kampanyasını başlatmadan önce size veya temsilcilerinize test e-postaları göndermeyi deneyin.




E-postanızı planlayın


Müşterilerinize onlar için en iyi zamanda ulaşmasını sağlamak için planlanmış herhangi bir e-postanın teslim zamanını ayarlayabilirsiniz. Bu, işletmenizin / ürününüzün türüne ve gönderdiğiniz e-postanın türüne bağlıdır. Örneğin, müşterilerinize duyurular veya yeni ürün güncellemeleri göndermek istiyorsanız, e-postaları büyük olasılıkla hafta içi, mesai saatleri içinde karşılayacaklardır.



Artık e-postanızı başlatmaya hazırsınız.


Planlanan tarih / saatten önce planlanmış e-postaları devre dışı bırakabilirsiniz.



E-posta performansınızı ölçün


Tetiklenen E-postalar sayfasından durumu, gönderilen, açılma ve tıklama oranlarını takip edebilirsiniz. 




Tetiklenen E-postalar


Müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize kim olduklarına, nereden geldiklerine ve web sitenizde / uygulamanızda ne yaptıklarına göre tetiklenen e-postalar gönderebilirsiniz. Tetiklenen e-posta kampanyası, siz onu devre dışı bırakana kadar süresiz olarak çalışır. Bu nedenle, yalnızca belirli bir süre içinde göndermek istiyorsanız, tetiklenen bir e-postayı başlatmadan önce bir durdurma tarihi belirleyin. 


Tetiklenen Bir E-posta Oluşturun


Sol menü çubuğundaki Kampanyalar simgesini tıklayın, ardından Yeni Kampanya> Tetiklenen E-posta'yı seçin.




Doğru hedef kitleyi seçin


E-postanın kimin için olduğunu tanımlayın. E-posta kampanyanıza bir isim verin ve hedef kitle kurallarını belirleyin. 



E-postanızı yazın


Bir sonraki adım, e-postanızı yazmak, ancak önce tetiklenen e-postanız için bir şablon seçmektir. Sade, Kişisel, Şirket, Duyuru seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz. 




Sonra, ilginç ve alakalı bir konu satırı verin ve e-postanızı yazın. Metin alanının altındaki ilgili simgelere tıklayarak mesajınızı biçimlendirebilir, emoji ekleyebilir, resim ve köprü ekleyebilirsiniz. İşletme logonuzu e-posta başlığında düzenleyebilir veya değiştirebilir ve altbilgi alanına şirket adresinizi ekleyebilirsiniz. 



Uzman ipucu :  Daha ilginç hale getirmek için konu satırınıza emojiler ekleyin. Ama fazla yapmadığınızdan emin olun. Bir veya iki emoji ile sınırlayın.


E-postanızı doğru temsilciden gönderin


Ekranın sağ tarafında e-posta seçeneklerinin bir listesini görebilirsiniz. E-posta şablonunu buradan 'Bir şablon seçin' açılır menüsünü tıklayarak istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. E-postanın gönderileceği bir temsilci ve yanıt alacak bir temsilci seçin. 


Takip eden müşteri sorgularını yanıtlamak için en uygun ekip arkadaşını seçtiğinizden emin olun.



E-posta kampanyasını başlatmadan önce size veya temsilcilerinize test e-postaları göndermeyi deneyin.


Not

Ayrıca, Hesap Ayarları altındaki E-posta Yapılandırması bölümünde iş e-posta kimliğiniz (Freshchat hesabınızın bir parçası olmayan) gibi genel bir e-posta adresi yapılandırabilirsiniz.



E-postanıza bir başlangıç ve bitiş tarihi ayarlayın


E-postanız için bir başlangıç ve bitiş tarihi ayarlayabilirsiniz. Bu e-postaları sınırlı bir süre içinde göndermek istiyorsanız her iki tarihi de ayarlayın. Tetiklenen e-posta kampanyasının süresiz olarak çalışmasını istiyorsanız, bir bitiş tarihi belirlemeden bir başlangıç tarihi ayarlamanız yeterlidir. Bu, gönderdiğiniz e-postanın türüne ve e-postanın amacına bağlıdır. 


Örneğin, biniş yolculuğunuzun bir parçası olarak bir karşılama e-postası sonsuza kadar çalışabilir. Yeni bir kullanıcı her kaydolduğunda ve bu e-posta yolculuğuna girdiğinde, karşılama e-postası onlara gönderilecektir. Ancak, örneğin abonelik planınızda sınırlı süreli bir teklif gibi bir duyuru yapmak istiyorsanız, tetiklenen e-postanız için bir durdurma tarihi belirlemeniz gerekir.  



Artık e-postanızı başlatmaya hazırsınız.


Tetiklenen e-postaları klonlayabilir, düzenleyebilir ve devre dışı bırakabilirsiniz.



E-posta performansınızı ölçün


Tetiklenen E-postalar sayfasından durumu, gönderilen, açılma ve tıklama oranlarını takip edebilirsiniz.