Bir konuşma nasıl etiketlenir?





Bazı örnekler



Özellik isteği


Müşteriler neredeyse her zaman ürününüzün şu anda sunduğundan daha fazlasını isteyeceklerdir. Ama aynı zamanda tam olarak ne istediklerini de söylüyorlar. Bundan yararlanın. Sohbetleri etiketleyerek, hangi özelliğin daha fazla talep edildiğini anlayabilir ve hatta ürün yol haritanızı bu en çok istenen özellikler etrafında oluşturabilirsiniz. Bu aynı zamanda ürününüzün nasıl geliştiğini anlamanıza da yardımcı olacaktır.


Hata raporu


Hatalar kaçınılmazdır, en iyi takımlar bile hatalar gönderir. Bir müşteri size bir hata bildirdiğinde, ilgili kişilere haber vermeniz gerekir. Görüşmeyi bir "Hata raporu" olarak etiketleyebilir, onu düzeltebilecek mühendise atayabilir ve hatta gerekirse özel bir not ekleyebilirsiniz. Müşteriye bir hatayı bildirmek için zaman ayırdığı için teşekkür etmeyi unutmayın ve harika bir an yaratmak istiyorsanız, sorunu takip edin ve hata düzeltildiğinde bunu onlara bildirin.


Churn Geri Bildirimi


Çalkalanan ve fazla mesai yapan müşterilerin konuşmalarını etiketleyerek, neden ayrıldıklarını anlamanıza yardımcı olacak değerli geri bildirimler toplayabilirsiniz. Gerekli önlemleri alarak ileride bunun olmasını önleyebilirsiniz.


Mutlu Müşteri


Ürününüz / hizmetiniz hakkında olumlu geri bildirim aldığınızda, bu sohbetleri "mutlu müşteri" etiketiyle etiketleyebilirsiniz. Olumlu yorumları ilgili ekiplere veya temsilcilere iletmek daha kolay olacaktır. Örneğin, bir tasarımcının tasarladığı özelliğin iyi performans gösterdiğini ve müşterilerin bundan değer elde ettiğini bilmek faydalıdır. Pazarlama materyallerinde kullanılabilecek bir pozitif müşteri teklifleri deposu da oluşturabilirsiniz. En önemlisi, müşteriye yorumlarını paylaşmaya zaman ayırdığı için teşekkür etmeyi unutmayın.


Müşterilerinizin sorgularındaki eğilimleri belirleyin


Siz ve ekibiniz sürekli olarak konuşmaları etiketlemeye devam ettiğinizde, fazla mesai, ürününüzün nasıl performans gösterdiğine dair değerli veriler toplayabileceksiniz.


Freshchat'teki Etiket raporlarını kullanarak sohbet etiketlerini ve belirli bir süre boyunca takip edebilirsiniz.


Sol menü çubuğundaki Raporlar simgesine tıklayın ve Görüşme Etiketlerine tıklayın.



Sohbetleri "Hata" veya "Özellik isteği" gibi genel etiketlerle etiketlemek iyidir. Ancak bir adım daha ileri giderseniz ve bir hata veya özellikle ilgili daha spesifik etiketler eklerseniz daha iyi izleyebilirsiniz. Bunu, bir konuşma etiketine alt kategoriler ekleyerek yapabilirsiniz. Zamanla hangi hataların müşterilerinizi daha fazla etkilediğini veya hangi özellik taleplerinin daha yaygın olduğunu görebilirsiniz. Bu, ekibinizin hata düzeltmelerine öncelik vermesine ve bundan sonra hangi özellikleri oluşturacağına karar vermesine yardımcı olabilir.


Hatta bu sohbet etiketlerinin bir raporunu indirebilir ve ilgili temsilcilerle paylaşabilirsiniz.