Zoho CRM API, kimlik doğrulama için OAuth2.0 protokolünü kullanır. Üçüncü taraf uygulamaların (istemcilerin) bir API aracılığıyla Zoho'daki korumalı kaynaklara temsili erişim elde etmesini sağlayan endüstri standardı bir protokoldür.

Adım 1: Uygulamayı Kaydetme

Zoho CRM API'lerini kullanarak herhangi bir işlem yapmadan önce, uygulamanızı Zoho CRM'e kaydetmeniz gerekmektedir. Geliştirci Konsulu 'na girerek tanımlama yapmanız gerekmektedir. 

  •     İstemci Türü seçmelisiniz. İstemci türü olarak ekranda 5 farklı başlık ile karşılaşacaksınız. Uygulamanıza uygun olan hangisi ise onu seçmelisiniz.
    • İstemci Tabanlı: Yalnızca bir tarayıcıda çalışan ve bir web sunucusundan bağımsız olan uygulamalar.
    • Sunucu Tabanlı: Tahsis edilmiş bir HTTP sunucusunda çalışan istemciler olan uygulamalar.
    • Mobil: Akıllı telefonlara ve tabletlere yüklenen uygulamalar.
    • Tarayıcı olmayan Uygulamalar: Akıllı TV'ler ve yazıcılar gibi tarayıcı provizyonu olmayan cihazlar için uygulamalar.
    • Kendinden İstemci: Veri senkronizasyonu gibi yalnızca arka uç işleri (herhangi bir manuel müdahale olmadan) gerçekleştiren bağımsız uygulamalar.


  • Seçtikten sonra ekrana gelen ayrıntıları giriniz.
    • Müşteri Adı(İstemci Adı): Zoho'ya kaydolmak istediğiniz uygulamanızın adı.
    • Ana sayfa URL'si: Web sayfanızın URL'si.
    • Yetkili Yeniden Yönlendirme URI'leri: Zoho Hesaplarının başarılı bir kimlik doğrulamasından sonra sizi bir onay belirteci (kod) ile yönlendirdiği uygulamanızın geçerli bir URL'si.
    • OLUŞTURMAK butonuna tıklayınız.


  • Aşağıdaki uygulamanıza özel kimlik bilgilerini alacaksınız:
    • İstemci Kimliği(Client ID): Bağlı uygulamadan oluşturulan tüketici anahtarı.
    • İstemci Sırrı(Client Secret): Bağlı uygulamadan oluşturulan tüketici özel anahtarı.


Olası Hatalar