Satış dizisi(Sales Sequence) ile pazarlama yolculukları(Journey) arasındaki fark nedir?

Modified on Wed, 13 Oct 2021 at 11:35 AM

Web uygulamasında iki tür otomatik e-posta vardır:

  • Pazarlama yolculukları

  • Satış dizileri

Hem Pazarlama yolculukları hem de Satış dizileri, kullanıcıların bir alıcının eylemlerine göre tetiklenebilen ve zamana bağlı veya aralıklı olabilen e-posta kampanyaları yürütmesine olanak tanır. 

Peki iki modül birbirinden nasıl farklıdır ve nerede kullanılabilirler?

Pazarlama Yolculukları ve Satış Sıraları Arasındaki Fark:

  • Pazarlama Yolculukları:  Pazarlama yolculukları, kullanıcıların kişilerle etkileşim akışını görselleştirmesine ve e-posta alıcılarınızın web sitenizde veya e-posta kampanyalarınızda gerçekleştirdiği eylemlere dayalı olarak eylemi tetiklemek için iş akışları oluşturmasına olanak tanır. Pazarlama yolculukları iki tür ilgili kişiye yöneliktir:

    • Pazarlama nitelikli ve satış yaşam döngüsünün başlarında olan ilgili kişiler: Bunlar, demografi, bölge veya davranış gibi aradığınız belirli kriterlere uygun olabilecekleri için herhangi bir ortalama potansiyel müşteriden öne çıkan potansiyel müşterilerdir. Yani  pazarlama niteliklidirler Bunlar, düşük niyete sahip ancak zamanla beslenebilen ve yüksek amaçlı bağlantılara dönüştürülebilen, yani satış nitelikli alıcılardır.

    • Mevcut müşteriler olan ve gelecekteki fırsatlar için beslenebilecek kişiler: Pazarlama yolculukları, mevcut müşterileri markanız hakkında bilgilendirmek ve zaten sizden getirmiş olan ve ilgilenmeyecek olan bir veya daha fazla satış veya çapraz satış kampanyası için onları beslemek için de yararlıdır. zaman için herhangi bir şey, ancak, gönderilmesi gerekir.
      Örnek: Damla pazarlama kampanyaları 


Yolculuklar, kullanıcıların listeye ekle/kaldır, zaman gecikmesi ekleme, A/B testi çalıştırma vb. gibi adımları yapılandırmasına olanak tanır; bunların tümü, kullanıcıların karmaşık etkileşim iş akışları oluşturabileceği basit bir sürükle ve bırak oluşturucu aracılığıyla.


  • Satış Sıraları:  Web uygulamasındaki satış sıraları, kullanıcıların satış nitelikli ilgili kişiler için bir dizi eylem yapılandırmasına olanak tanır  Bu adımlar, kullanıcıların satış yaşam döngüsü boyunca daha ileride olan alıcıları beslemesini ve onları müşteri olmaya yönlendirmesini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Web uygulamasında iki tür satış sırası vardır:

    • Klasik Diziler: Zamana bağlı bir satış dizisi. Yani 90 günlük (1 çeyrek) bir süre boyunca çalışır ve sıralamanın gününe ve eşleştirme kriterlerine göre kayıtlar üzerinde adımlar gerçekleştirir.
      Örnek: İndirim kampanyası


    • Akıllı Diziler: Bir aralığa bağlı satış dizisi, yani birkaç günlük önceden ayarlanmış bir aralıkta çalışır ve yalnızca ölçütlerle eşleşen kayıtlar için adımları yürütür.

Örnek: Ürün ilk katılım kampanyası

Pazarlama Yolculuğu veya Satış Dizisini ne zaman kullanmalıyım?

Kullanım durumu

Pazarlama Yolculukları

Satış dizileri

Yakın tarihli bir ürün fuarından/seminerinden potansiyel müşterileri hedeflemek istiyorum

Bir liste oluşturun ve bu kişileri pazarlama yolculuklarına ekleyin 

Bu tür düşük niyetli kişileri hedeflemek için Satış dizilerini kullanmayın

Kişilerime bir bülten göndermek istiyorum

Pazarlama yolculuklarını kullanın. 

Satış dizilerini kullanmayın

Soğuk müşterileri hedeflemek için bir kampanya yürütmek istiyorum

Pazarlama yolculuklarını kullanın

Satış Sıralarını da kullanabilirsiniz

Ürün güncellemelerini göndermek istiyorum

Pazarlama yolculuklarını kullanın

Satış Sıralarını kullanmayın

Yeni kullanıcıları dahil etmek için bir e-posta kampanyası yürütmek istiyorum

Pazarlama yolculuklarını kullanın

Satış Sıralarını da kullanabilirsiniz

Sezon sonu indirim kampanyası yürütmek istiyorum

Pazarlama yolculuklarını kullanın

Satış dizilerini kullanmayın

Bir üst satış veya çapraz satış kampanyası yürütmek istiyorum  

Pazarlama yolculuklarını kullanmayın

Satış dizilerini kullanabilirsiniz.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select atleast one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article