Zoho Crm Rolleri Yönetmek

Modified on Thu, 08 Apr 2021 at 12:35 PM

Rolleri Yönetme

Zoho CRM'de, Rolleri kullanarak kuruluş çapında hiyerarşi kurabilirsiniz. Daha yüksek bir hiyerarşideki kullanıcılar, daha düşük bir hiyerarşideki tüm kayıtlara her zaman erişebilir. Örneğin, bir Satış Müdürü tüm Satış Temsilcileri kayıtlarına erişebilirken, Satış Temsilcileri yalnızca kayıtlarına erişebilir.


  • Rolleri anlamanın anahtar noktaları
  • CEO rolüne sahip kullanıcılar, kuruluşunuzdaki tüm veritabanına erişebilir.
  • Rol hiyerarşisindeki yöneticiler, kayıt türü için "Okuma" veya "Düzenleme" izinlerine sahip değillerse, astlarının kayıtlarını görüntüleyemez veya düzenleyemez.
  • Daha yüksek bir roldeki kullanıcılar, kendi hiyerarşilerinin altındaki diğer kullanıcıların verilerine erişebilir. Örneğin: bir Satış Müdürü kendi alt koordinatlarının verilerine erişebilir.
  • Varsayılan olarak, aynı role sahip kullanıcılar birbirlerinin verilerine erişemez. Örneğin, VP Mühendislik, aynı hiyerarşide olsalar da VP Pazarlama verilerine erişemez ve bunun tersi de geçerlidir.
  • Varsayılan olarak, hiyerarşinin en üstündeki kullanıcılar, özel paylaşım kuralları aracılığıyla alt kullanıcılarıyla paylaşılan verileri görüntüleyemez. Ancak, veri paylaşım kuralı oluştururken Üstler İzin Verildi seçeneğini kullanarak yöneticilere erişim haklarını etkinleştirebilirsiniz.
  • Verileri Eşlerle Paylaş seçeneğini kullanarak, aynı role sahip kullanıcılar arasında veri paylaşımını etkinleştirebilirsiniz.
  • Notlar, ekler eklemek veya ona e-posta göndermek için birincil kayda okuma / yazma erişiminin olması gerekir.


Bir organizasyon hiyerarşi modeline bir göz atın:



Rol Oluşturma

Varsayılan olarak, Zoho CRM ücretli hesabınız için CEO ve Yönetici rolleri etkindir. Ek olarak, kuruluş hiyerarşinizdeki konumlarına ve Zoho CRM Sürümünüzün türüne göre kullanıcılar için farklı türde roller oluşturabilirsiniz.


Not

Yönetici profiline sahip bir kullanıcı, kullanıcıya atanan role bakılmaksızın tüm verilere erişebilir.


Yeni roller oluşturmak için


  1. Kurulum> Kullanıcılar ve Kontrol> Güvenlik Kontrolü> Roller'e gidin.
  2. Roller bölümünde, + Yeni Rol'ü tıklayın.
  3. Yeni Rol sayfasında aşağıdakileri yapın:

Rol Adını girin. Aynı ada sahip bir rol eklemeyin.

Aranacak Raporlar'dan bir üst yöneticinin rolünü seçin.

Üstün rolünü seçmezseniz, yeni rol CEO rolü altında oluşturulur.

Eşlere erişim haklarını etkinleştirmek istiyorsanız Verileri Eşlerle Paylaş onay kutusunu seçin.

Rol için Açıklamayı belirtin.

    5Kaydet'i tıklayın.






Kullanıcılara Rol Atama

Rolleri oluşturduktan sonra, bunları kuruluşunuzdaki kullanıcılara atayabilirsiniz. Yönetici profiline sahip bir kullanıcı, kullanıcıya atanan role bakılmaksızın tüm verilere erişebilir.


Kullanıcılara rol atamak için


  1. Kurulum> Kullanıcılar ve Kontrol> Güvenlik Kontrolü> Kullanıcılar'a gidin.
  2. Kullanıcılar sayfasında, belirli bir <Kullanıcı adı> 'na tıklayın.
  3. Kullanıcı Ayrıntıları sayfasında, Düzenle simgesini tıklayın.
  4. Kullanıcıyı Düzenle sayfasında, açılır listeden belirli bir Rol seçin.
  5. Kaydet'i tıklayın.


Rolleri Düzenleme

Kullanıcı rollerini kuruluşunuzun hiyerarşisindeki değişikliklere göre değiştirebilirsiniz. Rollerin değiştirilmesinin bir parçası olarak aşağıdakileri gerçekleştirebilirsiniz:


  1. Rolü yeniden adlandırın
  2. Üstün Rolü Değiştirin
  3. Eşlerle veri paylaşma ayarını değiştirin

Rol adları değiştirilirken, tüm veri paylaşım kuralları otomatik olarak güncellenecektir. Böylece veri paylaşım kurallarını hesaplamanıza veya kullanıcı ayrıntılarını güncellemenize gerek kalmaz.



Bir Rolü düzenlemek için


  1. Kurulum> Kullanıcılar ve Kontrol> Roller'e gidin.
  2. Rol Listesinde, Rol adını tıklayın.
  3. Rol Ayrıntıları sayfasında Düzenle'yi tıklayın.
  4. Rolü Düzenle sayfasında, rol için yeni özellikleri güncelleyin.
  5. Kaydet'i tıklayın.




Rolleri Silme

Kullanıcıları yeni bir role aktarmadan mevcut rolleri silemezsiniz.


Bir Rolü silmek için


  1. Kurulum> Kullanıcılar ve Kontrol> Roller'e gidin.
  2. Roller sayfasında, Rol adını tıklayın.
  3. Rol Ayrıntıları sayfasında, Sil'i tıklayın.
  4. Rolü Sil sayfasında, alt rolleri seçilen role aktarmak için mevcut bir Rolü tıklayın.


5.Aktar ve Sil'i tıklayın.

Artık rol ve alt roller yeni role aktarılır ve farklı bir organizasyon hiyerarşisi oluşturulur.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select atleast one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article